Ekskursija Latvijas Nacionālā vēstures muzejā.

Mērķis:

* Padziļināt skolēnu Latvijas vēstures zināšanas.

* Apskatīt muzeja ekspozīciju, kurā atspoguļota Latvijas un latviešu tautas vēsture, sākot ar pirmo iedzīvotāju ienākšanu Latvijas teritorijā līdz pat mūsdienām, aptverot arheoloģiju un etnogrāfiju, numismātiku un mākslu, vēstures liecības.

* Veidot pozitīvu attieksmi pret savu dzimteni, tās vēsturi un kultūru.

* Veicināt patriotisma jūtu audzināšanu.

* Paplašināt skolēnu redzesloku.

* Sagatavošanās valsts eksāmenam Latvijas un pasaules vēsturē.

Visiem skolēniem ļoti patika ekspozīciju daudzie interaktīvie risinājumi. Plašu informāciju par vēsturi viņi ieguva no skārienjutīgiem ekrāniem, kinohroniku fragmentiem un videofilmām.

Ne visiem skolēniem bija interesanti klausīties gida stāstu par Latvijas vēsturi, bet visiem bija īpaša interese aplūkot Padomju laiku eksponātus.

Ekskursijas beigās skolēni ar prieku uzrakstīja uz lapiņām savus novēlējumus Latvijai. Viņiem bija ļoti kauns par bērniem no citas skolas, kuri rakstīja par citu valsti, atbalsta saukļus tām, un neprata novērtēt savas Dzimtenes – Latvijas nozīmi un svarīgumu.

Ekskursija uz Latvijas Nacionālo vēstures muzeju.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

2018.gada 26.septembrī 5.b klases skolēniem vēstures stunda notika Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā. Nodarbības tēma – Senā skola. Mācību stunda bija veltīta skolu vēsturei Latvijā. Skolēni sociālās zinības stundās jau bija guvuši priekšstatu par Latvijas skolu vēsturi.

Bērniem vēstures stunda bija ļoti interesanta. Muzeja darbinieks pastāstīja par 19. gadsimta skolu, parādīja bērniem dažādas vēsturiskas lietas. Skolēniem bija iespēja justies kā vecās skolas skolēniem. Skolotājs stāstīja par uzvedības noteikumiem vecajā skolā, attieksmi pret mācībām un skolotāju. Īpaši skolēniem patika stāsts par sodiem, kas iepriekš bija skolā.

Pēc muzeja apmeklējuma skolēniem veica patstāvīgo darbu.

Nākamā vēstures muzeja stunda tiek plānota par godu Latvijas simtgadei un stundas tēma - “Mana Latvija”. Nodarbības mērķis ir audzināt cieņu pret dzimteni, lepnumu par valsti, kurā mēs dzīvojam.

Klases audzinātāja Jeļena Abramova

9.a klases vēstures stunda

2018.gada 20. decembrī Rīgas Sergeja Žoltoka vidusskolas 9.a klases skolēni devās uz Latvijas Nacionālo vēstures muzeju. Vēstures stunda - "Gatavošanās valsts eksāmeniem".  Skolēniem tika izsniegtas darba lapas un muzeja darbiniece grupu sāka iepazīstināt ar pašiem pirmsākumiem - ar Latvijas tapšanu no Līviem, Sēļiem  un līdz mūsdienām.

Ekskursijas gaita bija raita un interesanta, skolēni darba lapās atzīmēja vēsturiskos faktus, apmeklēja dažādas ekspozīcijas, analizēja un diskutēja.

Šo stundu vēstures muzejā iesaku arī citām skolām, jo muzeja atmosfēra un stundas gaita bija ļoti interesanta.

7.a pārbauda savu baiļu un zināšanu līmeni!

Šī gada 26. septembrī 7.a klase devās uz kvestu istabām “Real Quest”, lai izaicinātu savas zināšanas un prasmes tikt galā ar dažādiem pārbaudījumiem.

Skolēni tika sadalīti grupās. Katrai no tām piešķīra kādu tematisko istabu – vienai “Liktenīgo kabinetu”, otrai “Krāpšanas ilūziju”, trešajai “Pamesto kompleksu”.  Dodoties telpās, satraukums bija jūtams katrā no skolēniem, jo kvestu istabās bija pilnīga tumsa, turklāt uzreiz pēc grupas ieiešanas tajās, durvis no ārpuses tika aizslēgtas. Skolēniem bija jādomā, kā ieslēgt apgaismojumu. Darbojoties roku rokā, visi meklēja pavedienus, lai tiktu pie parolēm, atkodētu aizslēgtas durvis, izslēgtu signalizāciju, atvērtu seifus utt. Dotie uzdevumi bija ļoti sarežģīti, kas prasīja pielietot matemātikā, fizikā, ķīmijā, ģeogrāfijā un tehnoloģiju jomā iegūtās zināšanas. Šoreiz pareizo atbilžu nebija nekur, viss bija jādomā un jāatrisina pašiem. Kā vienīgais palīglīdzeklis, ko bija iespējams izmantot, bija rācija, ar kuru varēja piezvanīt darbiniekiem ārpus telpām.

Skolēni lieliski sadarbojās viens ar otru, kopīgi domājot, kā atrisināt visus sarežģījumus. Vislielākais prieks bija tieši par puišiem, kuri bija ieinteresēti un ar aizrautību pierādīja, ka mēs kopā varam iet kaut uz mežu, nebaidoties apmaldīties.

Gandarījums par paveikto bija milzīgs. Vēl ilgi pēc kvestu istabu apmeklēšanas runājām par tām. Un kā nu ne, tika piedzīvota vesela emociju buķete – no vislielākā satraukuma līdz lielākajam priekam, ka spējām izkļūt no aizlēgtajām telpām.